Voor vastgoedeigenaren
Er is steeds meer data over uw vastgoed, maar hoe brengt u die data goed bij elkaar en krijgt u er de gewenste inzichten uit? Er zijn immers veel verschillende partijen betrokken bij het onderhoud aan uw vastgoed. Daardoor krijgt u wel inzichten over delen van uw vastgoed en het vastgoedonderhoud, maar een overkoepelend beeld van de status ontbreekt. Terwijl u dat wel nodig heeft om gedegen investeringsbeslissingen te nemen en aan te tonen dat u compliant bent.
Inzicht in aantallen storingen en openstaande facturen is voor u niet genoeg. U wilt ook weten wat de laatste keuringsdata zijn van installaties, wanneer certificaten zijn verlopen (met een pdf van het certificaat erbij), welke kosten er de komende jaren aankomen en wat de status is.
Inzichten waar u iets mee kunt
U wilt weten hoeveel storingen welke apparaten hebben gehad, in welke conditie het apparaat is en wanneer de vervanging is gepland. U wilt kunnen zeggen: ‘Ik wil alle apparaten zien die meer dan 3 storingen per jaar vertonen, die in conditie x zijn en waarvan het vervangingsmoment verder weg ligt dan twee jaar.’ Dán krijgt u namelijk het inzicht of u bepaalde apparaten eerder moet vervangen om de huurderstevredenheid te verhogen.
Data staat verspreid
Het is niet vreemd dat het lastig is om die informatie naar boven te halen. Keuringsformulieren bijvoorbeeld, worden veelal gemaakt door gespecialiseerde bedrijven die veranderingen in de wetgeving direct ook doorvoeren in die formulieren. Bovendien werkt u samen met verschillende onderhoudspartijen, die dus elk beschikken over data van uw vastgoed. De data is daardoor verspreid over allerlei verschillende systemen.
Elk bedrijf een eigen portal?
Wat nu veel gebeurt is dat onderhoudspartijen elk een eigen portaal ontwikkelen. Zij kunnen hun inzichten dan weliswaar mooi tonen, maar voor u als opdrachtgever is dat niet genoeg. U wilt immers een totaaloverzicht. Uw wilt weten waar iets afwijkt. Waar u budget voor moet reserveren.
Alle data in één dashboard
Daarom ontwikkelden wij Vision: een dashboard waar de gegevens uit de verschillende systemen van de verschillende onderhoudsbedrijven in ‘landen’. Het is een soort extra, onafhankelijke informatie-laag, die wordt gecreëerd om compleet inzicht te krijgen.
Met Vision ziet u precies hoe uw vastgoed erbij staat, waar ingrepen nodig zijn en hoe de verschillende ingrepen kunnen worden afgewogen. Als opdrachtgever blijft u eigenaar van de data van uw bezit en alle betrokken bedrijven kunnen gewoon in hun eigen systemen blijven werken, met hun eigen werkbonnen en calculaties.
Meer weten over hoe het werkt? Neem contact met ons op, we vertellen u graag meer.
Neem contact met ons op
KLANTVERHALEN