Voor vastgoedeigenaren

Er is steeds meer data over jouw vastgoed, maar hoe breng je die data goed bij elkaar en krijg je er de gewenste inzichten uit? Er zijn immers veel verschillende partijen betrokken bij het onderhoud aan jouw vastgoed. Daardoor krijg je wel inzichten over delen van jouw vastgoed en het vastgoedonderhoud, maar een overkoepelend beeld van de status ontbreekt. Terwijl je dat wel nodig hebt om gedegen investeringsbeslissingen te nemen en aan te tonen dat je compliant bent.

Inzicht in aantallen storingen en openstaande facturen is voor jou niet genoeg. Je wilt ook weten wat de laatste keuringsdata zijn van installaties, wanneer certificaten zijn verlopen (met een pdf van het certificaat erbij), welke kosten er de komende jaren aankomen en wat de status is.

Inzichten waar je iets mee kunt
Je wilt weten hoeveel storingen welke apparaten hebben gehad, in welke conditie het apparaat is en wanneer de vervanging is gepland. Je wilt kunnen zeggen: ‘Ik wil alle apparaten zien die meer dan 3 storingen per jaar vertonen, die in conditie x zijn en waarvan het vervangingsmoment verder weg ligt dan twee jaar.’ Dán krijg je namelijk het inzicht of je bepaalde apparaten eerder moet vervangen om de huurderstevredenheid te verhogen.

Data staat verspreid
Het is niet vreemd dat het lastig is om die informatie naar boven te halen. Keuringsformulieren bijvoorbeeld, worden veelal gemaakt door gespecialiseerde bedrijven die veranderingen in de wetgeving direct ook doorvoeren in die formulieren. Bovendien werk je samen met verschillende onderhoudspartijen, die dus elk beschikken over data van jouw vastgoed. De data is daardoor verspreid over allerlei verschillende systemen.

Elk bedrijf een eigen portal?
Wat nu veel gebeurt is dat onderhoudspartijen elk een eigen portaal ontwikkelen. Zij kunnen hun inzichten dan weliswaar mooi tonen, maar voor jou als opdrachtgever is dat niet genoeg. Je wilt immers een totaaloverzicht. Je wilt weten waar iets afwijkt. Waar je budget voor moet reserveren.

Alle data in één dashboard
Daarom ontwikkelden wij Vision: een dashboard waar de gegevens uit de verschillende systemen van de verschillende onderhoudsbedrijven in ‘landen’. Het is een soort extra, onafhankelijke informatie-laag, die wordt gecreëerd om compleet inzicht te krijgen.

Met Vision zie je precies hoe jouw vastgoed erbij staat, waar ingrepen nodig zijn en hoe de verschillende ingrepen kunnen worden afgewogen. Als opdrachtgever blijf je eigenaar van de data van jouw bezit en alle betrokken bedrijven kunnen gewoon in hun eigen systemen blijven werken, met hun eigen werkbonnen en calculaties.

Meer weten over hoe het werkt? Neem contact met ons op, we vertellen je graag meer.

Neem contact met ons op


Remco Iburg

Directeur

 r.iburg@prognotice.nl
    06-53 46 61 45
 

KLANTVERHALEN

Tevreden klanten binnen deze case

Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Accepteer cookiesCookie instellingen