Het van oorsprong Franse bedrijf SPIE voert in Nederland veel inspecties uit op het gebied van inbraak. Monteurs gaan wekelijks op pad om deze inspecties uit te voeren. Erik Hosper, manager van de business unit Technisch Beheer bij SPIE, is blij dat hij de stap heeft gemaakt om inspectieformulieren te uniformeren en te digitaliseren. “Eigenlijk zijn er alleen maar voordelen,” aldus Hosper. “We kunnen de inspecties nu veel sneller en nauwkeuriger uitvoeren. Dit komt doordat bekende gegevens al op het formulier staan ingevuld. Ook op kantoor scheelt het ons veel tijd bij het afhandelen van de inspectie. En dan nog maar te zwijgen over de rapportages, die zijn nu realtime en zonder extra inspanningen beschikbaar op ons portaal.”
Intelligente formulieren
SPIE maakt sinds begin 2017 gebruik van Vision, een product van softwarespecialist Prognotice. Met Vision kan SPIE formulieren opstellen, invullen en verwerken. SPIE is nu zelf in staat om formulieren te maken en te bewerken. Men kan nu verbanden leggen tussen verschillende vragen en de monteur alleen datgene laten invullen wat voor hem van belang is. Dat reduceert de kans op opnamefouten sterk. Nog een groot voordeel is dat het niet kunnen lezen of zoekraken van ingevulde (papieren) formulieren nu helemaal tot het verleden behoort.
Online rapporteren
Vision is een totaaloplossing en zorgt ervoor dat de opdrachtgevers van SPIE de data op het klantportaal kunnen inzien. Zo wordt van big data bruikbare informatie gemaakt. Dit bereikt SPIE door alleen de uitzonderingen te rapporteren. Uiteraard is het altijd mogelijk om het door de monteur ingevulde formulier op te vragen voor een compleet beeld en de gemaakte foto’s.
Over SPIE
SPIE is in Nederland bezig met een gestage groei en kan zich nu al een van de grotere multitechnische dienstverleners noemen. Het werk wordt steeds verder uitgebreid en de activiteiten worden onderverdeeld onder de complementaire marktsegmenten Smart city, e-fficient buildings, Energies en Industry services. Met gespecialiseerde teams zit SPIE dicht bij de klant om in te spelen en te anticiperen op technologische en demografische ontwikkelingen als digitale transformatie, globalisering, vergrijzing en duurzaamheid.
MEER LEZEN
Gerelateerde blogs
Het geheim van Megens Technisch Beheer: de MJOP-software van Prognotice
”Met de MJOP-software kunnen we onze klanten beter voorzien van financieel gedreven advies. In gesprek met Paul Vos van Megens Technisch Beheer over de MJOP-software van Prognotice”.
Meer structuur en een betere klantrelatie voor Bonarius door de MJOP software van Prognotice
”De MJOP-software geeft ons in een oogopslag overzicht en de juiste structuur. In gesprek met Dave Schouten van Bonarius over de software van Prognotice”.
Bij Schouten Techniek zijn klanten altijd direct geïnformeerd
“Opdrachtgevers kiezen voor ons omdat we snel onze informatie kunnen delen vanuit het veld.”
Van jaarlijks handmatig in Excel naar goed onderbouwde MJOP’s voor Van Dam Groep
“We merken dat klanten sneller akkoord geven op onze offertes, omdat ze nu veel beter begrijpen dat vervanging nodig is”. In gesprek met Ron Huisman van Van Dam Groep over de digitaliseringsslag in hun onderneming.
Wat betekent assetmanagement voor Heijmans? In gesprek met Sylvia Vogels
“Assetmanagement bij Heijmans is een hot topic. Niet voor niets hebben we sinds kort de afdeling ‘Assetmanagement’.