Het Prognotice dashboard: wat is het precies en wat zijn de voordelen?

Prognotice is meer dan het maken van een MJOP. Assetmanagement is tenslotte meer dan het maken van een meerjarenonderhoudsplan. Ook onze klanten groeien met ons mee. Daarom bieden wij onze klanten in 2022 gratis het gebruik van ons dashboard aan. Wij vertellen u graag meer over deze tool én wat de voordelen zijn.

Reacties uit het veld

Een flink aantal Prognotice klanten is de afgelopen periode gaan werken met het dashboard. We zien dat het dashboard op veel verschillende manieren wordt ingezet. Overall krijgen we veel positieve feedback, dit horen wij het meest:

  • “In no time van Excel een MJOP maken was al mogelijk. Nu kunnen we ook van daaruit de belangrijkste gegevens in een dashboard tonen.”
  • “Ik wil dat elk element een conditiescore heeft. Dit dashboard toont direct welke gegevens nog ontbreken en waar we nog aan moeten werken om onze data op orde te krijgen”
  • “In één oogopslag zie je hoe de onderhouds- en/of vervangingskosten verdeeld zijn. Kosten per vakgebied, kosten per project. Hierdoor krijgen wij én onze klanten inzicht.”
  • “Het dashboard gebruik ik als leidraad in de gesprekken met mijn klanten.”
  • “Ik kan aan mijn klanten beter laten zien waaróm kosten gemaakt moeten worden”
  • “Voor klanten is het snel duidelijk waar onderhouds- of vervangingskosten in gaan zitten. Mét duidelijke argumentatie door de foto’s van de gebreken in het veld te laten zien. Hierdoor krijg ik van klanten sneller akkoord en meer begrip.”

Wij helpen u graag op weg naar een stap verder richting assetmanagement. Voor meer inzicht, tijdwinst en eenvoudig presenteren. Marcel staat voor u klaar. Hij neemt u in een half uur mee in uw eigen dashboard en geeft handige tips en tricks.

Gratis half uur consultancy met Marcel aanvragen.

 

Status van gebouwen inzichtelijk maken

Het dashboard brengt alle informatie uit Main, Inspect, Formulieren en de AssetApp in één overzicht bij elkaar. Met het dashboard presenteert u overzichtelijk en eenvoudig intern én aan uw klanten.

Het dashboard kunt u gebruiken:

  • om samen met de klant naar de status van zijn installatie te kijken en/of beslissingen te maken over toekomstig onderhoud
  • als handige tool voor de servicedeskmedewerker intern

In het voorbeeld van bovenstaand dashboard zijn diverse zaken snel inzichtelijk gemaakt, zoals:

Kosten per jaar
Dit zijn de kosten die horen bij een project, uitgesplitst per jaar. Via deze tegel is het heel eenvoudig om aan klanten aan te geven welke kosten er komende jaren verwacht wordt. Dit is een belangrijk onderwerp om in gesprek te gaan met de klant: gaan we preventief vervangen of wachten we tot een onderdeel wellicht accuut vervangen moet worden?

Kosten per hoofdelement
Het is mogelijk om op NL-SfB-code te filteren. Stel dat een vervanging van een luchtbehandelingskast er aan zit te komen. Doorgaans zijn dit erg hoge kosten. Het is mogelijk om deze kosten er uit te filteren, zodat gekeken kan worden wat de reguliere onderhoudskosten zijn. Of er kan nagedacht worden over een andere manier van het oplossen van deze vervanging.

Conditiespin
Het gekleurde rondje is de conditiespin. In één oogopslag is te zien wat de verdeling van conditiescores zijn. Het is heel eenvoudig om selecties te maken, bijvoorbeeld om de condietiespin van één project te tonen.

Gebreken
In Main worden gebreken vastgelegd. Voor Main gebruikers is onderstaand scherm niet onbekend.

De gebreken die in Main vastgesteld worden, komen terug in het dashboard. Wanneer je in gesprek bent met een klant en een vraag krijgt ‘maar waarom moet dit onderdeel vervangen worden?’, dan is in het dashboard precies te zien wat de gebreken zijn.

AssetApp en Formulieren
Wanneer u de AssetApp en Formulieren gebruikt dan wordt ook deze informatie direct in het dashboard getoond.

 

Gratis voor Main en Inspect gebruikers
Voor onze klanten is het gebruik van het dashboard in 2022 helemaal gratis. Om het dashboard goed te doorgronden bieden wij u een gratis individuele consultancy sessie aan met Marcel. In deze Teams-sessie neemt Marcel u mee in uw eigen dashboard. Neem contact op met Marcel via m.heuts@prognotice.nl voor het inplannen van uw gratis consultancy sessie.

 

MEER LEZEN

Meer nieuws

Log4J kwetsbaarheid

Log4j kwetsbaarheid Vanuit het NCSC (Nationaal Cyber Security Centrum) is het bericht gekomen van de Log4Shell kwetsbaarheid in het open-source...

Lees meer

Klant aan het woord: De Groot Installatiegroep

De Groot Installatiegroep is een full service installatiebedrijf. Met een hoofdvestiging in Emmen en daarnaast zo’n 16 vestigingen door het hele land zorgen zij voor een landelijke dekking. We spreken met André Kamphuis (manager service en onderhoud) en Mike Jansen (inspecteur vastgoed) over de toekomst van het installatie vak.

Lees meer
Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Accepteer cookiesCookie instellingen